Konkurencija je osnovni poticaj za inovativnost i razvoj privrede. Sve prožima cilj, povećanje uloženog kapitala, odnosno ostvarivanje profita. Biti konkurentan, znači najprije postaviti VIZIJU i odabrati STRATEGIJU za njenu realizaciju, imati menadžment koji će to nositi, imati prave ljude na pravim mjestima, KOMPETENTNE! (znanje, iskustvo, sklonosti), dobro upravljanje ljudskim resursima, efikasnost i efektivnost poslovanja.
Razvoj je baziran na znanju, znanju i još jednom znanju! Kod nas znanje ne vrijedi i to je ključ svega. Pustite te fraze „vlast samoorganizovanog naroda” kao da će to riješiti sve. Potencijalni Nikole Tesle kod nas su u zapećku, smetaju lopovima da kradu i ugrožavaju ih. Svijet već ulazi u razvojnu fazu označenu kao „društvo znanja” ili „informaciono doba”, i ovaj FB je rezultat toga da mi komuniciramo, a razbacani smo po svijetu, imamo informacije bilo o čemu, to je naučna fantastika, svaki put se oduševim, mada su mi telekomunikacije profesija. Kakve to argumente tražite? Zar ovo nije dovoljno? Kako to lijepo zvači: u informacionom dobu „ljudi će učiti cijelog života da ostvare najbolje rezultate na zadacima koji su im povjereni”. Poznato je kako je brz razvitak imala Irska ili Izrael u domenu računarske industrije. Primjenili su princip osnivanja „klastera”, „inkubatora” u industriji, sprega firmi i univerziteta u jednoj regiji u strateškom planiranju razvoja.
Dakle, umjesto „tranzicije” koja je imala ključnu riječ samo „privatizacija”, a u pozadini „da jami šta ko može”, trebalo je da bude: „znanje+strategija+država(red, rad i disciplina)+privatizacija”.
To je uspjelo samo Slovencima u ovoj regiji, pa čak i bez kompletne privatizacije, jer su znali da upravljaju.
Kad uspostavimo red prema ovom što sam naznačio, onda ćemo uspješno upravljati našom elektroenergetskom industrijom ili telekomom i bez privatizacije, i znat ćemo kuda ide naša ekonomija.
Monday, December 28, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment